stilcirkeln.blogg.se

Jag är en klädintresserad kvinna, 60+, som älskar att styla med det som redan finns i min garderob...man behöver inte hela tiden handla nytt!. Det är hur kul som helst att bläddra runt i garderob, byrålåda och smyckeskrin för att fixa till olika stilar. Jag hämtar inspiration från både nya och gamla modemagasin, skyltfönster samt från det mesta i min omgivning. Jag funderar mycket över vad som "gör" en viss stil. Vi kvinnor har oftast vansinnigt mycket kläder i skåp och lådor, men ändå "aldrig" något att sätta på oss. Följ med i min stylingblogg. Kanske kan jag inspirera någon att angripa sin garderob på ett nytt sätt

Tjej-resa till Palma

Kategori: Semester

Förra helgen åkte jag med mina två bästa väninnor på vår årliga tjejresa. I år blev det Mallorca och Palma och vi var där torsdag till söndag.

Vi kom fram på torsdagförmiddagen och började förstås med ett läskande glas Sangria på en bar nere vid strandpromenaden.

Mysig strand nedanför vårt hotell

Vårt hotell Porto Fino som ligger 5 km öster om Palma. Området heter Platja Ciutat Jardi. Väldigt tyst, lugnt och skönt område. Populärt bland britter både i början av 1900-talet såväl som idag!

Inredningen var modern och lite av "Design-hotell"

Vi väntar på att få vårt rum!

Poolområdet. Vår balkong är den översta till höger i bild.

Vi åt lunch på en restaurang precis nere vid havet. De är kända för sin urgoda paella som vi så klart var tvungna att testa.

Vilken härlig utsikt! Här sitter vi på altanen. Det var inga fönsterrutor i fönstren så det fläktade skönt från havet i värmen.

På kvällen traskade vi strandpromenaden in mot stan. På vägen fanns det här konstverket...

...och det här tornet

Halvvägs in till Palma stannade vi i Puerto del Sol, som är ett ganska nyupprustad område som har blivit väldigt poppis att bo i. Vi åt middag på en av de trendiga restaurangerna.

På fredagen tog vi bussen in till Palma. Här är vi i stadsdelen Catalina som kan säga motsvara Stockholms Södermalm. En gammal arbetarstadsdel som är under upprustning. Lite bohemechik stil på matställena. Här
finns trevliga second hand-butiker, restauranger och barer.

Blommiga damer framför fin utsikt över Palmas småbåtshamn.

Ny skön klänning i viskostrikå från Indiska och halsband från Glitter.

Gamla kvarter i Palma Stad

Fredagkväll bjöd på en fantastisk solnedgång...

...och lördag morgon bjöd på en fantastisk soluppgång från ett av våra fönster!

Vi besökte Le Siu, dvs Palmas enorma katedral. Vi löste biljett och gick in och tittade en stund.

Goda tapas på Plaza Major mitt i Palmas gamla staddelar.