stilcirkeln.blogg.se

Jag är en klädintresserad kvinna, 60+, som älskar att styla med det som redan finns i min garderob...man behöver inte hela tiden handla nytt!. Det är hur kul som helst att bläddra runt i garderob, byrålåda och smyckeskrin för att fixa till olika stilar. Jag hämtar inspiration från både nya och gamla modemagasin, skyltfönster samt från det mesta i min omgivning. Jag funderar mycket över vad som "gör" en viss stil. Vi kvinnor har oftast vansinnigt mycket kläder i skåp och lådor, men ändå "aldrig" något att sätta på oss. Följ med i min stylingblogg. Kanske kan jag inspirera någon att angripa sin garderob på ett nytt sätt

Semester!

Kategori: Semester

Igår vid middagstid satte vi oss på ett plan till Barcelona, och vi var framme 16:00. Tänk så fort det går att flyga så långt. Väl framme tog vi flygbussen in till stadens centrum där vi hade bokat rum för en natt på Hotell Moritz.

Här håller döttrarna på att installera sig på sitt rum

Sedan blev det en tur ut på stan. Jag och maken har varit här många gånger, men för döttrarna var det första gången. Vi tog en titt på Plaza Catalunya, och strosade sedan nerför Las Ramblas.

Vi gick sedan till torget Plaza Reial. Vi började se oss om efter ett ledigt bord på någon trevlig restaurang. Pang!!! ...Det började ösregna och blixtar sköt genom luften.

Vi kastade oss in på första bästa restaurang där vi fick ett bra bord eftersom det i stort sett var tomt inomhus, då alla satt ute. Efter ett tag fylldes restaurangen med blöta gäster!! Vi hade tajming!

Vi delade på en karaff Sangria...

...och åt jättegod mat

Här mumsas det på förrätten som var getostsallad. Väldigt gott!

Precis när vi ätit klart sken solen upp igen, och vi beslöt oss för att kolla lite mer på stan.

Svart och vitt. Jag hade målat naglarna i vitt! Jag var inte ensam om det! Verkar vara hett denna sommar!

Vi gick genom gamla stans smala gränder, upp till Plaza Catalunya och sedan den flotta esplanaden Passeig de Gracia upp till arkitekten Antoni Gaudis kända byggnad Casa Batlló.

Vilken fantasi, och att lyckas med att få projektet genomfört i en så pass annorlunda stil än vad som var rådande i början på 1900-talet.

Inspirerande!, Vi traskade också iväg till det pågående projektet katedralen Sagrada Familia.

Det var rätt långt att gå och skymningen föll medan vi vandrade. Det var värt varenda steg. Så läckert!...men också lite kusligt.

Sedan blev det en lång promenad tillbaka till hotellet i den varma kvällen. Jag somnade så fort jag lade huvudet på kudden!

----------------------

Nu har vi ätit god hotell-frukost och håller på att packa ihop det sista, innan vi går ut och grabbar tag i en taxi för vidare färd mot kryssningshamnen och det fartyg som ska bli vårt hem de följande 12 dagarna! Ser fram emot det!

Så här ser dagens outfit ut.

Top. Esprit, Kjol: Köpt på Malta, Skärp och långbyxorna på bilden längre upp: H&M, Armband i svart/vitt: köpt på semesterresa.,